Ga naar hoofdinhoud

Wereldspel materiaal

Afbeelding

Beschrijving

onderzoeksinstrument behorende bij studiedag Signaleren met het Wereldspel

Werken met het Wereldspel

Deze studiedag leert u om non-verbaal (dus zonder taal!) de mate van visueel en/of verbaal denken te zien bij een leerling en de spelende sociale en/of emotionele aspecten (zoals faalangst, onzekerheid, communicatie, boosheid etc.). Daarbij komen ook de wetenschappelijke achtergronden en theorie van het Wereldspel aan bod en leert u alles over het visueel en verbaal denken in relatie tot het leerproces. Samen met de duidelijke handleiding vol foto`s en uitleg heeft u alle kennis in huis om een breder zicht te hebben op uw leerling(en).

Tijdens de studiedag SIGNALEREN komen de volgende onderwerpen aan de orde

  1. Theorie en achtergronden van het Wereldspel
  2. Theorie en achtergronden van het visuele en verbale denken (beeld-/taaldenken)
  3. Hoe herken ik een visuele voorkeur?
  4. Het signaleren van de mate van beeld-/taaldenken m.b.v. het Wereldspel
  5. Het signaleren van sociale en/of emotionele aspecten van het kind m.b.v. het Wereldspel
  6. De relatie van beelddenken met lezen, spelling, rekenen, communicatie en gedrag
  7. Herkennen van oog-volgproblemen als obstakel bij het leren
  8. Beelddenken in de kleuterklas
  9. Beelddenken op de basisschool
  10. Beelddenken in het voortgezet onderwijs

De studiedag SIGNALEREN geeft inzicht in de mogelijkheden en basisregels van het Wereldspel. Het volgen van deze dag geeft recht op aanschaf van het Wereldspel met licentie. Een zinvolle, en leerzame dag voor begeleiders die het beste uit hun leerling(en) wil halen.

Kopen bij

Instituut Kind in Beeld

€ 302,50


Specificaties

ISBN/EAN9503825583532
Druk1e druk
AuteurM. van de Coolwijk
SectorsCursus, Opleiding
TypeHulpmiddel